tisdag 3 december 2013

Sjuttonde dagen

Tjena!
Igår var jag på Accrabaobab, och det var skithäftigt! Parken låg ute på savannen, och det är rätt häftigt att det kan växa träd där. Men det är en liten specialare med baobab-träd, för de har en förmåga att suga upp en enorm mängd vatten för att klara torkan. Så de kan växa i stort sett var som helst, om det nu inte är för kallt. Parken hade, som sagt, flera linbanor, stegar, klätterväggar och så. Men en sak var lite extra häftig, de hade satt upp en kanot på två linor, så den "flög" mellan två träd. 
De hade en restaurang och bar, så jag käkade lunch där. Kanske inte den bästa maten, men det var helt okej! Jag åkte från hotellet kl 11 på morgonen, och kom hem kl 4 på eftermiddagen. Klättringen tog lite mer än 2 timmar, jag körde två banor och lite extra grejer jämte banorna. Typ se om man kunde klättra hela vägen upp i det högsta trädet och liknande saker.
Klockan är nu runt 10 och jag ska gå ner till stranden. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar