tisdag 3 december 2013

Fjortonde dagen

Tja tja bloggen!
Idag har jag bokat en resa till Accrabaobab, en park som är uppbygd på baobab-träd. Det är liksom linbanor, repstegar, klätterväggar, och allt möjligt mellan och på baobab-träden. Det verkar helt sjukt, skithäftigt alltså! Jag åker dit om två dagar, alltså på sextonde dagen. Det är bara en dagsutflykt, resan dit tar ungefär en timme, så jag kommer hem på kvällen. Jag har även den här gången fixat en chaufför som kör mig, och han kostar 50000 CFA-franc. Inträdet på parken kostar 75000.
Tillbaka till baobab. Träden kan bli ungefär 20 meter höga, med lika långa grenar. Omkretsen kan också bli runt 20 meter, så det är ett riktigt fett träd! Här kommer lite bilder från parken och på baobab-träd, som jag har hittat på nätet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar