tisdag 26 november 2013

Usch...

Tjenixen!
När jag gick upp på mitt rum efter att ha varit på stranden i förmiddags fick jag en av mitt livs största skräckupplevelser! Jag gick in i rummet och vände mig om för att låsa dörren, när jag sedan vänder mig om igen ser jag en ORM ligga jämte sängen! Jag sprang snabbt ut genom dörren och ner till receptionen. "There is a snake in my room!" Skek jag till den stackars kvinnan som står i receptionen. Hon mumlade något jag inte fattade och gick upp till mitt rum. Hon öppnade dörren och kollade in. Hon stängde sedan snabbt dörren igen och började gå tillbaka till receptionen. "It's a black mamba!" Sa hon. Hon gick och ringde ett samtal och efter 5 minuter kom det en snubbe med någon konstig utrustning. Vi gick upp till mitt rum och han gick in. "Wait outside" sa han. Så vi gjorde det. Och efter några minuter kom han ut med ormen i en glasbur. "A black mamba" sa han "one of the most dangerous snakes in the world". Jag kollade på ormen och såg att den var riktigt stor, nästan två meter lång, skulle jag tro. Det var rätt svårt att se när den låg ihopkurad i buren.
Efter detta läskiga scenario sa kvinnan från receptionen, som för övrigt heter Elice, att de kommer att stänga av hela den våningen, det är inte helt säkert att bo där nu. Men man kunde visst bo kvar på undervåningen. Konstigt tycker jag. Men i alla fall, undervåningen var full, så jag kunde inte bo kvar på hotellet. "Vart ska jag då ta vägen?" Tänkte jag. Då kom räddningen! Efter att ha tänkt en stund sa Elice att hon var bra vän med ägaren till ett annat hotell i stan, Café de Rome, som är ett trestjärnigt hotell. Alltså lite bättre än detta, men det kan jag vara värd! Dessutom får jag en SVIT där, och för samma pris som jag fick på det förra hotellet! Och det är helt sjukt, det skulle kostat mig runt 25000, men jag fick det då för 7600! Alltså var den här incidenten bara bra för mig (och min plånbok). 
Jag sitter nu i Elices bil, påväg till det andra hotellet. Hon har nämligen erbjudit sig att skjutsa mig dit gratis! Känns nästan som att det är för bra för att vara sant, men jag ska få bo i en svit för tre pers, på ett lyxigare hotell än det förra, för samma pris! Det är sjukt najs!
Nu är vi nästan framme, jag kommer att lägga ut bilder från det här hotellet nu direkt! Ses snart!

1 kommentar: