måndag 25 november 2013

Bokat utflykt!

Nu har jag bokat en utflykt till en naturpark som heter Niokolo-Koba. Jag ska åka dit i övermorgon, och kommer hem efter 4 dagar. Alltså kommer jag att få 2 dagar (lunch till lunch) inne på parken, och 2 dagar går till att färdas dit och tillbaka. En chaufför kommer komma och hämta mig, också åker vi till parken, resan tar ungefär 8-9 timmar. Det är riktigt långt, som du ser på bilden här, men det är det säkert värt! Parken är lila på kartan och Dakar ligger ute på spetsen längst till vänster.
Niokolo-Koba är den största och kändaste nationalparken i Senegal. De har både växtätande djur, rovdjur och fåglar. Framförallt har de LEJON! Jag älskar lejon, och det här blir första gången jag, förhoppningsvis, ser lejon. Allting (chaufför, inträde, guide och hyrjeep inne på parken) kostar 120000 CFA-franc. Så då har jag kvar 618300 kontant. 
Sedan har jag hört talas om att här finns fina parker med stora Baobab träd, där de typ har hängt upp linbanor mellan träden. Så jag ska nog kolla upp om jag kan göra det också, men det gör jag sen! Jag har nu tagit ett dopp och ska gå upp till rummet och byta om och hämta pengar, för jag tänkte gå ut på stan och käka lunch. Ska se om jag hittar något gott lokalt! Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar